Dosyayı indirmek için tıklayın.
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu (İYYÜSHMYO) Dergisi Makale Şablonu
Makale Başlığı (Türkçe)
(Times New Roman, 12 punto, kalın, ortalanmış, 12 kelimeyi aşmamalıdır. Üstten 12 nk boşluk, alttan 6 nk boşluk bırakılmalıdır. Her kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır.)
Title Of The Manuscript (English)
(Times New Roman, 12 pt, bold, centered, should not exceed 12 words. Leave 12 spaces at the top and 6 spaces at the bottom. The first letter of each word should be capitalized.)
Makale değerlendirme sürecinde kör hakemlik uygulanacağı için yazar adı, soyadı, kurum, iletişim bilgileri burada yer almamalıdır.
Özet
Makalenin tüm alanlarında “Times New Roman” yazı karakteri kullanılmalıdır. Tüm makale alanlarında satır aralığı “1,15” olmalıdır. Özet başlığı öncesi 12 nk, başlık sonrası 6 nk boşluk bırakılmalıdır. Başlık, 10 punto, kalın, düz ve sola hizalı yazılmalıdır. Metin (paragraf) öncesi boşluk olmamalı, metin (paragraf) sonrası 6 nk boşluk bırakılmalıdır. Metin,10 punto, düz ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Bu kısımda en az 150 en fazla 250 kelimelik Türkçe özet yazılmalıdır. Özette araştırmanın amacı, kapsamı, araştırma soruları yer almalı, yöntem, bulgular ve sonuçlara kısaca değinilmelidir. Özet yapılandırılmış olmalı ve bilgiler ilgili başlıklar altında sunulmalıdır. Bu başlıklar;
Araştırmanın Amacı ve Önemi:
Gereç ve Yöntem:
Bulgular:
Sonuç:
şeklinde olmalıdır.
Anahtar Kelimeler: 10 punto, italik olarak yazılmalıdır. En az 3 en fazla 6 anahtar kelime verilmelidir.
En az üç adet Jel Kodu bulunmalıdır. (Jel kodu almak için tıklayınız: https://www.aeaweb.org/jel/guide/jel.php)
Abstract
There should be 12 spaces before the Abstract title and 6 spaces after the title. The title should be written in 10 pt, bold, plain and left-aligned. There should be no space before the text (paragraph) and 6 nk space after the text (paragraph). The text should be written in 10 pt, plain and justified. In this section, an English abstract of at least 150 and at most 250 words should be written. The abstract should include the purpose and scope of the research, the research questions, and briefly mention the method, findings and results. The abstract should be structured and information should be presented under relevant headings. These headings should be as follows;
Purpose and Importance of the Research
Materials and Methods
Findings
Conclusion.
Keywords: It should be written in 10 font size, italicized. At least 3 and at most 6 keywords should be given.
1. Giriş
Bu bölümde araştırmanın amacı, kapsamı ve temel literatür bilgisi yer almalıdır.
Ana metin Times New Roman 12 punto, 1,15 satır aralığı olmalıdır, düz ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Sayfalar, A4 (210 x 297 mm) ölçülerinde olmalıdır. Sayfa kenar boşlukları “Normal” (alt, üst, sağ, sol 2,5 cm) olmalıdır. Paragraflara bir tab (1,25 cm) içeriden başlanmalıdır. Metin (paragraflar) öncesi boşluk olmamalı, metin (paragraflar) sonrası 6 nk boşluk bırakılmalıdır.
Makalede Giriş dahil başlıklar numaralandırılmalıdır. Alt başlıklar hiyerarşik olarak numaralandırılmalıdır. Başlıklarda ve alt başlıklarda her kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır.
Giriş bölümünden sonra gerekli olması halinde alt başlıklar oluşturulabilir. Birinci düzey başlıklar 12 punto, düz, kalın ve sola hizalı, tüm başlıklarda her kelimenin ilk harfi büyük olmalıdır. Bütün başlıklardan önce 12 nk, sonra 6 nk boşluk bırakılmalıdır.
2. Gereç ve Yöntem
Bu bölümde çalışmanın evreni, örneklemi, veri toplama araçları ve analiz yöntemleri açıklanmalıdır. Etik kurul karar bilgilerinin (kurul adı, tarihi ve sayı numarası vd.) bu bölümde belirtilmesi gerekmektedir.
3. Bulgular
Araştırma sonuçlarının tablo ve şekillerle desteklenerek açıklanması gerekmektedir.
Tablolar ve şekiller ilgili metnin içinde yer almalıdır. Bütün tablo ve şekiller ayrı ayrı numaralandırılmalıdır. Şekil ve Tablo başlıkları şeklin üstünde, şekil ile hizalı bir şekilde yer almalıdır. Şekil ve tablolarda kaynak APA 7 Stiline göre belirtilmelidir.
Tablo ve şekil adları 10 punto olmalı, her sözcüğün ilk harfi büyük olmalıdır. Şekil adı şeklin altında yer almalıdır. Bütün tablo ve şekil adları tabloya ve şekle göre ortalanmalıdır.
Ana metin içinde en fazla 6 adet tablo ve 6 adet şekil/resim yer almalıdır.
Şekil, tablo ve grafik için minimum 600 dpi, fotoğraf ve resim için 300 dpi çözünürlükte olmalıdır. Sunulan fotoğraflar ve resimler baskı için uygun formatta olmalıdır. Yazının kabul olması halinde netlik elde edilebilmesi için bütün görsellerin (tablo, şekil, grafik, resim/fotoğraf) farklı grafik programları tarafından işlenebilir formatlarda (tif, png, jpg veya gif dosyası) olması ve çözünürlüğün uygun olması gerekmektedir. Kullanılan kısaltmalar şekil, resim, tablo ve grafiklerin altındaki açıklamada belirtilmelidir.
4. Tartışma ve Sonuç
Tartışma ve Sonuç bölümünde araştırmada elde edilen bulgular, her araştırma değişkeni için literatürde yer alan diğer araştırma bulgularıyla mutlaka karşılaştırılmalıdır. Bu bölümde araştırma bulguları özetlenmeli, değerlendirmeler ve öneriler sunulmalı, araştırmanın sınırlılıkları ile bundan sonra aynı konuda çalışmayı amaçlayan araştırmacılara sunulan önerilere mutlaka yer verilmelidir. ‘Kısıtlılıklar’ ve ‘Öneriler’in ayrı birer başlık altında verilmesi önerilir.
KAYNAKÇA
Kaynaklar APA 7.0 formatında düzenlenmelidir.
APA 7.0 formatına uygun çeşitli örnek kaynakça gösterimleri:
1. Kitap Kaynakçası
Tek Yazarlı Kitap:
Yazar Soyadı, A. A. (Yıl). Kitap başlığı: Alt başlık (Baskı numarası, eğer varsa). Yayınevi.
Örnek:
Kuş, E. (2007). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Anı Yayıncılık.
İki veya Daha Fazla Yazarlı Kitap:
Yazar Soyadı, A. A., & Yazar Soyadı, B. B. (Yıl). Kitap başlığı. Yayınevi.
Örnek:
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). SAGE Publications.
2. Dergi Makalesi Kaynakçası
Basılı veya Online Dergi Makalesi:
Yazar Soyadı, A. A., & Yazar Soyadı, B. B. (Yıl). Makale başlığı. Dergi Adı, Cilt(Sayı), sayfa aralığı. https://doi.org/xxxx
Örnek:
Aktan, E., & Arısoy, Y. (2020). Bilgi yönetiminde yeni yaklaşımlar. Bilgi Yönetimi Dergisi, 1(1), 12-25. https://doi.org/10.1234/bilgi123
Doi Olmayan Dergi Makalesi:
Yazar Soyadı, A. A. (Yıl). Makale başlığı. Dergi Adı, Cilt(Sayı), sayfa aralığı.
Örnek:
Yavuzer, H. (2019). Okul çağı çocuğunun sosyal gelişimi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(3), 205-220.
3. Popüler Dergi Makalesi
Özbaşaran-Dede, N. (2008, Kasım). Küresel iklim savaşçıları: Solucanlar. Bilim ve Teknik, 492, 11-13.
4. Kitap Bölümü Kaynakçası
Yazar Soyadı, A. A., & Yazar Soyadı, B. B. (Yıl). Bölüm başlığı. İçinde E. Editör (Ed.), Kitap başlığı (ss. sayfa aralığı). Yayınevi.
Örnek:
Bayram, M., & Şahin, T. (2019). Oyun ve çocuk gelişimi. İçinde N. Karaca (Ed.), Erken çocukluk eğitimi (ss. 125-150). Nobel Yayıncılık.
5. İnternet Kaynakları
Kurumsal veya Bireysel Yazar. (Yıl, Ay Gün). Başlık. Web Sitesi Adı. URL
Örnek:
Türk Dil Kurumu. (2021, Mart 10). Türkçe sözlük. https://www.tdk.gov.tr
6. Raporlar ve Yayımlar
Kurumsal Yazar. (Yıl). Rapor başlığı (Rapor No, eğer varsa). Yayınevi/URL.
Örnek:
Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Türkiye’de okul öncesi eğitimi gelişim raporu (Rapor No: 1234). http://meb.gov.tr/rapor123
7. Elektronik Gazete veya Blog Yazıları
Yazar Soyadı, A. A. (Yıl, Ay Gün). Makale başlığı. Gazete veya Blog Adı. URL
Örnek:
Kaya, F. (2022, Ocak 15). Teknolojinin çocuk gelişimine etkisi. Eğitim Blogu. https://egitimbloğu.com/teknoloji-ve-gelisim
8. Yüksek Lisans Tezi
Kargılı B. (2024) Yeşil örgütsel davranış ile örgütsel vatandaşlık davranışının işe duyarlılık üzerindeki etkisi Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İstanbul.
9. Doktora Tezi
Aslan, Y. (2019). Bir üniversite hastanesinde bildirimi yapılan tıbbi hata / olayların ‘Dünya Sağlık Örgütü Hasta Güvenliği Uluslararası Sınıflandırması’na göre değerlendirilmesi Sağlık Yönetimi Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
10. Ansiklopedi veya Sözlük
Sadie, S. (Ed.). (1980). The new Grove dictionary of music and musicians (6th ed., Vols. 1-20). MacMillan.
11. Bildiri
Karadağ, E. ve Öney, A. (2006, Eylül). Okul yöneticilerinin stres düzeylerinin öğretmenlerinin stres düzeylerine etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Psikoloji Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü, Ankara.
12. Editöre Mektup
Moller, G. (2002, Ağustos). Ripples versus rumbles [Editöre mektup]. Scientific American, 287(2), 12.
13. Kitap Eleştirisi:
Baumeister, R. F. (1993). Exposing the self-knowledge myth [Kitap eleştiri The selfknower: A hero under control, by R. A. Wicklund ve M. Eckert]. Contemporary Psychology, 38, 466-467.
NOT: Makale Şablonu olarak verilen bu Word dosyasında makale düzeni için belirtilen alt-üst boşluklar, hizalamalar, yazı karakterleri, yazı biçimleri vb. kullanılmıştır. Bu şablonu bilgisayarınıza indirerek makalenizi bu şablon üzerinde yazabilirsiniz